torsdag den 25. august 2011

Dag 20 - What I read

Her overvejede jeg at skrive lidt om min dejlige nye bog omkring Komplet Sangteknik, meeen den har jeg jo skrevet om før, så nu måtte Jane Austen på banen! (Selvom hun jo, hvis ret skal være ret, blev nævnt i sidste indlæg *ahæm*).

Hun kunne jo noget, hende Jane, og jeg er uden tvivl en af de der mange kvinder, der får mundvand og næsten dåner ved synet af titlen Pride and Prejudice - Og ikke mindst ved utallige gensyn med den ultra populære miniserie fra midt 90'erne med Jennifer Ehle og Colin Firth i hovedrollerne.
Dog skiller jeg mig en anelse ud fra mængden her, eftersom jeg er mere forelsket i historien og i kærligheden mellem Elizabeth Bennet og Mr Darcy, end jeg er i selve manden..
Selvom jeg naturligvis også personligt synes, han er fantastisk charmerende og hjertesmeltende ;o)

En lille fodnote: Efter at have læst den samme halve side op til omkring fem gange, tænkte jeg, at jeg muligvis kunne have glæde af et bogmærke... Og i mangel af bedre er her brugt en plade sushi-tang ;o)

En af mine yndlingssætninger: "... And thither also went Mr Wickham, undoubtedly by design..."

Og her er en sætning som virkelig har slået rod i de fleste fans (med flere) erindringer - Og som næsten er blevet synonym med den smukke historie: "... had you behaved in a more gentlemanlike manner." (Auch!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar