søndag den 21. august 2011

Dag 18 - In my bag

Puuha, så er vi nået til et af de mere pinlige emner for mig.
En taske er for mig lige så meget tingfindersæk og skraldespand (dog ikke kompostspand!) som det er en opbevaringsgenstand til de mest nødvendige hverdagsremedier.

Showing here:
Dette var hvad min taske denne morgen indeholdt, da den blev tømt på bordet.. En fin bunke af (mere eller mindre) brugbare ting og sager; Pung, mobiltelefon, bilnøgler, kuglepen, hovedpinepiller, tyggegummi, en pose boller, parfume, læbepomade, pudderbørste, hårspænde, hårnåle, ørenringe, neglefil, sutter, diverse (gamle!) indkøbssedler, et stykke papir med mit navn skrevet med sprittusch, en kugle lavet af serviet, en sten, et batteri, et vedhæng til en lynlås (det må det være) samt en sort plastik-dims.

Indrømmet: Jeg har et overdimensioneret gemmegen!
(Måske er genet muteret, så jeg kunne være med i X-Men? Mit navn skulle helt sikkert være Garbagia!)

Behøver jeg at fortælle om dengang jeg skulle på lejrskole i Sheffield og metaldetektoren i lufthavnen bippede lystigt da jeg gik igennem?
Den rare uniformerede dame bad mig tømme mine lommer ud på et langt metalbord!! Ja, lige præcis. Jeg vidste jo godt hvad der skulle til at ske, men det gjorde den stakkels dame ikke - Det kom hun imidlertid hurtigt til.
For op af mine dybe frakkelommer kom (og ja, jeg kan stadig huske det) papir, grankogler, en knækket ispind, småsten, to læbepomader, en blyant uden spids, flere forskellige snore af ukendt oprindelse, en glaskugle, tre led fra en cykelkæde MED olierester samt.. hold fast.. to små håndfulde hoppebold-snulder fra en gummi hoppebold, jeg engang havde fundet på vejen og som jeg møjsommeligt igennem flere uger havde nulret til ukendelighed hver gang jeg fik mulighed for at stikke hænderne i lommerne.

Hele min klasse var ved at kaste op af grin og damen sagde bare lidt forfjamsket, at det vist var fint og at jeg gerne måtte tage det igen.

Vorherre bevares for et svin, man er..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar