søndag den 21. oktober 2012

Tilbage på sporet...

Jeg havde åbenbart brug for en lang blog-pause.
Den er nu slut, fornemmer jeg, og jeg kaster mig igen ud i det.
På høje tid, vil jeg også sige, for der er sket så mange ting..... Men lad os tage dem én ting ad gangen.

Claus og jeg måtte sande at hus drømmen ikke skulle udleves på Flintevænget.
Et hus er simpelthen for dyrt at varme op, når isoleringen er beregnet for en hytte på Hawaii.
Vi måtte ud og videre og over i noget andet og billigere.

Ved et absurd lykketræf sad min mor og surfede Facebook den dag hvor en lokal kvinde slog en udlejningsannonce op. Det var en hyggelig lejlighed i hjertet af byen, 70 m2, to værelser, alt i hårde hvidevarer, loft til kip og naturligvis til en lavere husleje.
Min kvikke mor skrev og fik den reserveret til os med det samme og vi kunne nu, som nummer 1 i køen, i forholdsvis ro og mag kigge og vurdere og beslutte os.
Det tog os dog ikke mange minutter at finde ud af at dette var et sted, vi gerne ville være.
Vi sagde ja tak og kunne nu begynde at pakke huset sammen.
Samtidig måtte Tetris mesteren i spil - For det er faktisk ikke nogen nem opgave at få møbler fra et 140 m2 hus til at passe ind i en lejlighed i halv størrelse.
Utroligt nok lykkedes det!

Og nu sidder vi her så - I flyttekasser til halsen, men glade for stedet, varmen i rummene, de levende lyde neden for vinduerne, de nære butikker og ikke mindst det faktum, at vi stadig bor i Frederiksværk.
Det giver sig selv at jeg føler mig hjemme her i byen, men Claus er heldigvis også blevet meget glad for den og vi ville begge være kede af at skulle herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar