lørdag den 11. december 2010

"...Julen sig nærmer, sneen jorden dækker..."

Ja, det må man dæleme sige, den gør! Egentlig nok mest julen, for nu ser det ud som om, sneen er på vej væk igen (Meeeeen heldigvis sku' det komme igen ;o))
Lidt julestemning her fra det lille Hillerød'ske hjem:

Denne søde nisse har min mormor lavet - Helt fra bunden. Alt ved ham er hjemmelavet: Fyld, ansigt, skæg, vest, kurv - Ja, selv de små strømper er strikket specielt til ham! Han har en helt særlig plads i hjerterne herhjemme :o)

Faktisk er vi så pjattede med ham, at han hænger her året rundt - Når december er ovre får han strømperne af og den røde hue bliver erstattet af en grøn :o)

Dette spejl er det første, der møder én, når man træder ind ad vores dør. Og det skulle selvfølgelig også stadses lidt ud :o)

Rundkirken er et arvestykke fra Claus' mormor, som har været tiltænkt ham, lige siden han var lille. Den står og ser helt utrolig hyggelig ud med lys i!

Denne her er fra en nisse-uro, der hænger og pynter ved køleskabet (over en stadig levende orkidé)! Alle tre nisser er fine, men denne her har det mindst filtrede skæg...

En af årets hjemmelavede ting - En lille kurv med jule-/vintermotiver på hver side :o)

Mine EDB-nisser! De vogter over min skærm ;o)

Disse her fandt jeg, fint pakket ind i bobleplast, i min julekasse - Hvor jeg har dem fra, ved jeg egentlig ikke helt, men de er ganske søde.. :o)

En skøn jule-trold!

En lille bælgøjet julemus ;o)


Wall-E, som har sin faste plads oven på vores TV, har fået selskab af min hjemmefiltede nissemand :o)


Claus' snart halverede pakkekalender :o) Og ja, pakkerne er meget flade, men ja, det er meningen! (Hver pakke er en brik til et puslespil med julemotiv, jeg selv har malet og skåret ud - Det var et rigtig hyggeligt projekt op til december måned :o))

Kalenderlys skal der til - Og vores er med buskbom pga. Claus' galopperende gran allergi. Men det ser faktisk rigtig fint ud, så det kunne for min skyld sagtens blive en tradition :o)

Det er lidt ærgeligt, at man på billedet så tydeligt kan se leret.. Det er dog skjult for øjet uden blitz ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar