mandag den 7. marts 2011

Feber med stort Z

Der findes næppe en større dille indenfor træningsverdenen lige nu end latin-dance-aerobic-modellen Zumba!
Og jeg må indrømme, at jeg er hoppet i - ikke med benene - men med hovedet først! Og det er endt, hvis jeg selv skal sige det, i et udmærket spring og en afhængighed, jeg er ret glad for ;o)

Jeg har købt mig en DVD boks med fire skiver; Beginners (Hvor man lærer trinene at kende), Advanced (En temmelig svær, lidt mere hiphop inspireret udgave, jeg ikke er begyndt på endnu), Power (Up-tempo, som arbejder hele kroppen igennem og virkelig brænder kalorier - Og som er den, jeg bruger mest) og en Abs, Buns and Thighs (Fitness der styrker.. ja, mave, baller og lår ;o))

En trænings"runde" varer 40 minutter og det kombinerer jeg så med 30 minutters fitness efterfølgende - Godt en times work-out, som virkelig kan mærkes dagene efter.
Jeg har trænet sådan i tre dage nu og jeg har ingen intension om at holde op med det ;o)

Let's Zumba, baby!

2 kommentarer:

  1. Jaaaahh, godt for dig! Jeg må simpelthen prøve den dvd og se om jeg skal investere også :-)

    SvarSlet
  2. Det må du - Vi laver en udgave til dig ;o)
    Det er rigtig fedt, hvis man kaster sig ud i det.. Og så er det ham, som har "opfundet" Zumba, som bl.a. er instruktør på den :o)

    SvarSlet